Kurier dla firm
Kategorie:

Prowadzisz małą firmę? Nawiąż współpracę z firmą kurierską!

Avatar
Opublikowane przez Klaudiusz Raczynski

Kiedy prowadzisz własny sklep internetowy, chcesz zbudować silną markę. Zależy Ci na tym, by klienci wysoko oceniali jakość Twoich towarów i profesjonalizm obsługi. Już na samym początku swojej działalności zadbaj o kwestię organizacji dostaw przesyłek. Jak nawiązać współpracę z firmą kurierską i na co zwrócić uwagę przy wyborze biznesowego partnera? Oto kilka przydatnych wskazówek. Zaczynamy!

Przesyłki kurierskie dla małych firm: czy to się opłaca?

W branży e-commerce podstawą sukcesu jest logistyka. Nikt bowiem jeszcze nigdy nie dorobił się fortuny, samodzielnie biegając na pocztę z pojedynczymi przesyłkami. Każda firma, działająca w sieci i ukierunkowana na rozwój, powinna więc zatroszczyć się o to, by realizacja zamówień i ich wysyłka z magazynu trwały możliwie jak najkrócej. Jak to zrobić? Sposób jest bardzo prosty: porównaj oferty operatorów i firm kurierskich, a następnie wybierz model współpracy dopasowany do Twoich potrzeb oraz skali biznesu.

Czy korzystanie z przesyłek kurierskich opłaca się małej firmie, takiej jak Twoja? Zdecydowanie tak, jeśli dokonasz przemyślanego wyboru i indywidualnie ustalisz warunki umowy! Przeanalizuj swoje potrzeby i oceń, która spośród dziesiątek ofert odpowiada Ci najbardziej. W opcji masz zarówno same usługi kurierskie, jak i usługi outsourcingowe (fulfillment).

Jaką firmę kurierską wybrać?

W Internecie i u lokalnych operatorów znajdziesz różne oferty współpracy z firmą kurierską. Kiedy jednak przeglądasz rozbudowane katalogi i cenniki przewoźników, masz mieszane uczucia i zastanawiasz się, jakie kryteria wyboru poddać analizie. Każdy szanujący się gracz branży e-commerce wie, że w dzisiejszych czasach cena usług firm kurierskich nie jest najważniejsza – liczy się zaś terminowość i bezpieczeństwo przesyłek.

Na co zwracać uwagę, gdy wybierasz firmę kurierską?

Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę, wybierając firmy kurierskie? Poniżej znajdziesz krótką check-listę:

  1. Dowiedz się, jaki zasięg działania ma wybrana firma, czy działa na rynku polskim, czy obsługuje rynki międzynarodowe (to ważne, jeśli sprzedajesz towary za granicę).
  2. Sprawdź, jaką politykę zwrotów oferuje przewoźnik i jakie są ewentualne, dodatkowe koszty związane ze zwrotami.
  3. Czy istnieje możliwość odbioru przesyłek w weekendy?
  4. W jaki sposób i jak często firma może odbierać Twoje przesyłki?
  5. Czy masz możliwość monitorowania przesyłki?

Twoja firma działa od niedawna i chcesz skierować wszystkie swoje siły, by prężnie rozwinąć biznes? Zwróć uwagę na firmy kurierskie, które dają Ci innowacyjne rozwiązania, dzięki którym oszczędzasz czas i pieniądze. Mowa między innymi o takich usługach jak: e-etykiety czy zbiorcze fakturowanie.

Rynek usług kurierskich w Polsce – oto kilka faktów

Obecnie konkurencja pomiędzy firmami kurierskimi jest duża, masz więc do wyboru wiele ciekawych ofert wysyłki Twoich paczek. Systematycznie rośnie też zainteresowanie zakupami w sieci, ponieważ jest to opcja tania i bardzo wygodna – przesyłkę można zamówić z dostawą do domu.

Jak wynika z Raportu o stanie rynku pocztowego w 2020 roku, przygotowanego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przesyłki kurierskie stanowiły w 2020 roku aż 33,9% całego wolumenu usług pocztowych na rynku, to znaczy 58,8% jego wartości! Ilość przesyłek wzrasta z każdym rokiem. Jest to związane zarówno ze wzrostem sprzedaży online, jak i zmieniającymi się trendami zakupowymi. Wymagający konsumenci lubią mieć duży wybór, niskie ceny i atrakcyjne formy dostawy zamówionych towarów.

Jak rozpocząć współpracę z firmą kurierską?

W jaki sposób możesz skontaktować się z wybraną przez Ciebie firmą kurierską i nawiązać stałą współpracę? To bardzo proste! Zainteresowała Cię oferta i chcesz ustalić szczegółowe warunki i stawki obsługi? Wejdź na stronę internetową firmy lub ściągnij jej aplikację na swój telefon, a następnie porozmawiaj z przedstawicielem przewoźnika telefonicznie bądź na czasie. Przedstaw swoje oczekiwania i potrzeby.

Po dokonaniu ich analizy firma kurierska przygotuje różne warianty obsługi, na przykład:

  • współpracę próbną z korzystnym terminem rozwiązania umowy (możesz więc przetestować firmę kurierską bez konieczności zawierania długotrwałych umów),
  • współpracę na zasadzie abonamentu 12/24 miesiące.

Kurier dla małych firm – opcje dostawy paczek

Obecnie masz do wyboru wiele interesujących opcji wysyłki paczki kurierem. Firmy kurierskie, takie jak InPost, zapewniają Ci rozwiązania szyte na miarę, na przykład:

  • przesyłki standardowe (do 50 kg, z dostawą w ciągu 24 godzin),
  • przesyłki lokalne z dostawą w dniu nadania,
  • przesyłki krajowe z opcją doręczenia do określonej godziny.

Jako odbiorca przesyłki możesz też skorzystać z bezpłatnej opcji ekspresowego przekierowania paczki do wybranego Paczkomatu, miejscowego Punktu Obsługi Paczek, sortowni albo pod inny, wskazany adres.

Monitorowanie przesyłek

Dzięki współpracy z wyspecjalizowaną firmą kurierską Ty i Twoi kontrahenci macie możliwość stałego monitorowania statusu przesyłek. Nie musisz więc stale odbierać od klientów telefonów i wyjaśniać, czy paczka wyjechała już z Twojego magazynu. Przesyłki możecie śledzić na bieżąco w aplikacji na telefonie albo na komputerze biurowym, według uznania. W momencie doręczenia przesyłki otrzymujesz od kuriera wiadomość, dzięki czemu wiesz, że paczkę doręczono do klienta.

Dokumenty przewozowe i bezpieczny dowóz zamówionych towarów

Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce właściciele małych sklepów internetowych często korzystali z usług lokalnych firm transportowych lub rynkowego monopolisty. Niestety tani kurier nie zawsze był najlepszym wyborem, ponieważ klienci zbyt długo oczekiwali na odbiór paczki lub, co gorsza, wcale jej nie otrzymywali i bezpowrotnie ginął po niej ślad. W nowoczesnym e-handlu nie ma już miejsca na podobne praktyki, a każdą przesyłkę można łatwo zlokalizować na każdym etapie podróży.

Twój mały e-biznes nie ma racji bytu, jeśli nie współpracujesz z firmą kurierską, która zadba o to, by podczas transportu należycie udokumentować i ubezpieczyć Twój towar. Miej na uwadze fakt, że na końcu łańcucha dostaw zawsze znajduje się odbiorca – klient – bezlitosny recenzent jakości Twoich przesyłek. Ubezpieczenie i rękojmia firmy kurierskiej są niezbędne w sytuacjach kryzysowych, na przykład wówczas, gdy naruszona paczka podlega zwrotom z winy przewoźnika. Jeżeli pośredniczysz w wymianie wartościowych produktów lub poufnych dokumentów, firma kurierska może zapewnić Ci dodatkowo specjalne mechanizmy szyfrowania i zabezpieczania dokumentów.

Transport palety i przesyłek niestandardowych

Poważnym wyzwaniem dla właścicieli małych biznesów jest logistyka i transport dużych przesyłek. Są to towary ponadnormatywne, o nietypowej szerokości, długości lub wadze. Nie wiesz, jak tanio i szybko wysłać do nadawcy wielkogabarytowe zamówienie? Wypełnij formularz na stronie swojej firmy kurierskiej lub operatora, zadzwoń albo wybierz opcję przesyłki za pomocą aplikacji. W ekspresowym tempie uzyskasz pomoc i wycenę, a kurier sprawnie odbierze towar bezpośrednio z Twojego magazynu. Nie musisz mieć wózków transportowych, ręcznych palet ani auta z windą – tego typu zaplecze organizuje bowiem przewoźnik.

Automatyzacja sprzedaży i integracja sklepu z systemem wysyłkowym

Innowacyjna firma kurierska jest w stanie dać Ci znacznie więcej, niż dostawy na czas. Możesz skorzystać z jej gotowych rozwiązań i zintegrować swój sklep z systemem wysyłkowym. To usługa, dzięki której zyskujesz:

  • pełną kontrolę nad procesem realizacji zamówień (i statusem tych przesyłek, które są aktualnie na gwarancji lub w serwisie),
  • możliwość szybkiego generowania etykiet i zestawień wysyłek,
  • wgląd w rozliczenia (widzisz, czy płatność za paczkę została uregulowana),
  • zaufanie docelowego odbiorcy, któremu ułatwiasz dokonanie zakupów w Twoim e-sklepie (kupujący widzi wszystkie dane, dotyczące kosztów i dostępnych punktów odbioru).

Automatyzacja e-sklepu i połączenie go z systemem wysyłkowym to przykład inteligentnego działania, ukierunkowanego na potrzeby klientów. Każdy właściciel małej firmy, działającej w branży e-handlu powinien zaś wiedzieć, że należy wyjść naprzeciw klientom i maksymalnie ułatwić im proces zakupowy. Nie możesz też pozwolić sobie na to, by każdą paczkę wysyłać osobiście – nie tędy droga! Nie trać czasu na żmudne wypisywanie etykiet i wyjazdy do Paczkomatów. W automatycznym systemie sprzedażowym wysyłkę przekażesz kurierowi bez wychodzenia z magazynu.

Opcja kompleksowych usług kurierskich dla małej firmy? Czemu nie!

Twój sklep bardzo szybko się rozwija, a przez to Ty nie nadążasz z realizacją zamówień? Może czas pomyśleć o wsparciu w formie outsourcingu? Współczesne usługi kurierskie to także fulfillment, czyli magazyn zewnętrzny z opcją wysyłki Twojego towaru bezpośrednio do domu klienta. W ramach fulfillmentu firma przewozowa zapewnia Ci powierzchnię magazynową, zaplecze techniczne, personel i zautomatyzowane narzędzia do obsługi zleceń. Twoim zadaniem jest sprzedaż, a całą resztą zajmuje się kurier i magazynierzy zewnętrzni. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoi docelowi odbiorcy nie muszą długo czekać na paczki, a Ty szybciej maksymalizujesz zyski ze sprzedaży. Sprawdź sam!