Paczki
Kategorie:

Najchętniej wybierane wypełniacze do zabezpieczania wysyłanych produktów

Avatar
Opublikowane przez Klaudiusz Raczynski

Wypełniacze do paczek są różne, ale wszystkie służą temu samemu celowi. Wypełniacz pustych przestrzeni pełni ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa zawartości paczki. Wypełniacze opakowań pełnią również rolę estetyczną. To znaczy: nie zaszkodzi, żeby również ładnie wyglądały. Czym dokładnie jest wypełniacz przesyłki? Ogólnie rzecz biorąc, wypełniacze do paczek czy wypełniacze opakowań można opisać jako materiały, które wkłada się do pudełek wysyłkowych, aby zapewnić ochronę przedmiotów w środku przed uszkodzeniami mechanicznymi, poprzez zajęcie pustej przestrzeń wewnątrz kartonu. Dzięki temu produkty nie przesuwają się wewnątrz opakowania, nie uderzają o ścianki, nie opierają się całym ciężarem na wystających elementach. Dobre wypełniacze pustych przestrzeni chronią przed niebezpieczeństwami transportu, takimi jak podskakiwanie na pace dostawczej furgonetki. Zabezpieczenie przesyłki jest więc niezwykle istotne.

Wiele marek w branży e-commerce stara się obecnie, żeby wypełniacze do opakowań stały się częścią doświadczenia związanego z brandingiem i tzw. unboxingiem, a więc ogólnym doświadczeniem klienta związanym z otrzymywaniem przesyłek z danej firmy. Wiele wypełniaczy do pakowania towaru można teraz dostosować pod względem nadruku, rozmiaru, kształtu, tekstury, koloru. Dbałość o szczegóły, takie jak markowe wypełniacze opakowań, tworzy kompletne doświadczenie marki w oczach klienta i stanowi jeden z elementów sukcesu w e-commerce. Istnieje wiele rodzajów wypełniaczy do przesyłek, a że zabezpieczenie towarów podczas transportu jest bardzo ważne w działalności e-commerce, to warto przyjrzeć się ich różnym rodzajom. Wybierając wypełniacze do paczek należy zwrócić uwagę na ich skuteczność, wygląd i wpływ na środowisko. Czytaj dalej, a dowiesz się, jak zabezpieczyć paczkę i jakie produkty sprawdzą się najlepiej.

Papier do pakowania

Kategoria papier do pakowania zawiera dość szeroki wybór produktów. Wysyłane przedmioty można zawinąć w papier pakowy, aby zabezpieczyć je przed otarciami. Papier można też zgnieść, aby dodać dodatkową amortyzację wewnątrz pudełka. Wbrew pozorom, odpowiednio użyty papier opakowaniowy to świetny produkt żeby dodać klasy (w minimalistycznym stylu) do trwałych przedmiotów, takich jak odzież, bielizna, czy książki. Nadaje opakowaniu rustykalny, minimalistyczny styl. Chętnie wykorzystują go ekologiczne marki, które chcą używać materiałów pochodzących z recyklingu, nadających się do recyklingu i biodegradowalnych.

Wkładki i inserty

Wkładki wewnętrzne czyli inserty to misternie złożone kawałki tektury, które są składane w specyficzny sposób, aby odpowiednio „zaprezentować” produkt podczas otwierania opakowania, lub żeby oddzielić od siebie osobne elementy znajdujące się w jednym opakowaniu. Większość telefonów komórkowych ma w pudełku jakąś formę wewnętrznej wkładki, która została zaprojektowana tak, aby pomieścić również instrukcję obsługi, ładowarkę, słuchawki i inne akcesoria. Główna zaleta insertów wewnętrznych polega na tym, że są one wykonane specjalnie w celu wypełnienia przestrzeni między produktem a jego opakowaniem. Nadają się do: produktów, które mają wiele akcesoriów; wysokiej klasy towarów luksusowych; rzeczy wyjątkowo kruchych i delikatnych, jak szkło czy porcelana.

Markowa bibuła

Markowa bibuła i papier opakowaniowy są jednymi z wypełniaczy najczęściej używanych przez firmy e-handlowe. Spersonalizowana, markowa bibułka może nie zapewnia szczególnej ochrony, ale dodaje klasy luksusowym opakowaniom. Internetowe butiki i marki modowe często używają bibuły do owijania bielizny lub delikatnych towarów, aby stworzyć poczucie elegancji i klasy. Dodatkowo, bibuła zaklejona naklejką może zapobiec rozłożeniu się swetra lub bluzki podczas transportu. Dzięki czemu towar elegancko wygląda po otwarciu pudełka. Dlatego jest często używana do pakowania trwałych produktów, takich jak buty i inne elementy odzieży. To jeden z tych wypełniaczy, które przede wszystkim pozwalają stworzyć unikatowe doświadczenie dla klienta wyrafinowanego sklepu. Służy też promocji wizualnej marki.

Wełna drzewna

Kolejny przykład ekologicznego zabezpieczenia produktu, wełna drzewna doskonale sprawdza się jako wypełniacz pudełek i dodaje „rustykalnego”, oldschoolowego charakteru marce. Wełna drzewna to zakręcone cienkie ścinki drewniane, które często mają charakterystyczny przyjemny zapach, który rozchodzi się po wyjęciu zakupów z pudełka. Warto zwrócić na to uwagę, jeśli w grę wchodzi pakowanie odzieży lub innych „miękkich” produktów, które mogłyby przejść zapachem. Z drugiej strony, włączenie zmysłu węchu do doświadczenia klienta z rozpakowywaniem produktu danej marki może być również czymś, co wzmocni doświadczenie i wyróżni markę. Wełna drzewna nadaje się więc jako opakowanie do wyjątkowych produktów wyższej klasy.

Ścinki tektury

Ścinki tektury to kolejny pomysł na pakowanie z wykorzystaniem materiałów z recyklingu. Tekturę można zmielić z powrotem na miazgę papierową ograniczoną ilość razy, zanim trwale utraci swoje właściwości. Kartony, które już się do innego przetworzenia nie nadają, są rozdrabniane i zamieniane w wypełniacze do pakowania. Często stosowane w rustykalnych i ekologicznych opakowaniach, nie są najdelikatniejszą forma wypełniacza do pudełek, dzięki czemu rozdrobnionego kartonu można użyć do małych, ale ciężkich przedmiotów, takich jak szklane słoiki. Dodają marce wrażenie surowości i prostoty, skutecznie zapewniając bezpieczeństwo małych, ale ciężkich towarów.

Separatory

Separatory i przekładki służą do segregacji i stabilizacji towarów w większym kartonie. Separatory, zwykle wykonane z kartonu lub nawet cienkiego drewna, są często używane do pakowania małych butelek, kosmetyków, lub słoików. Są powszechnie używane w większych pudełkach wysyłkowych, które zawierają wiele egzemplarzy tego samego produktu lub materiału (np. szkła), które nie mogą stykać się podczas wysyłki. Nadają się do większych, cięższych pudeł i do oddzielania od siebie przedmiotów podatnych na uszkodzenia (szklanki, butelki itp.)

Poduszki powietrzne

Są to worki z folii wypełnione powietrzem, które zapewniają doskonałą amortyzację. Jednak większość typów poduszek powietrznych to plastikowe opakowania jednorazowego użytku i znacząca szkoda dla środowiska, szczególnie jeżeli nie można mieć pewności, że zostaną prawidłowo poddane recyklingowi. Istnieją jednak plastikowe poduszki powietrzne wykonane z biodegradowalnych polimerów pochodzenia roślinnego. Zastosowanie: magazyny przetwarzające duże ilości paczek, taśmowe pakowanie i realizacja zamówień. Nadają się do wysyłki towarów w sklepie, który nie odczuwa potrzeby kreowania zielonego image’u swojej marki.

Folia bąbelkowa

To prawdziwy klasyk! Folię bąbelkową powszechnie wykorzystuje się w sklepach internetowych do zabezpieczenia zakupów przed uszkodzeniami mechanicznymi, przede wszystkim ze względu na jej wszechstronność. Można nią wyłożyć pudełko w charakterze wyściółki dna, można nią owijać indywidualne przedmioty i wypełnić puste przestrzenie wewnątrz paczki. Występuje też jako element popularnych kopert bąbelkowych, powszechnie wykorzystywanych do przesyłki drobnych przedmiotów, jak książki czy płyty. Folię bąbelkową trudno jednak spersonalizować i podobnie jak poduszki powietrzne, folia jest formą plastikowego opakowania jednorazowego użytku, które jest szkodliwe dla środowiska. Dobrze sprawdzi się jeżeli sklep ma napięty budżet i zróżnicowane produkty, jak również do szybkiego przetwarzania dużych ilości paczek i żeby zabezpieczyć indywidualne produkty w opakowaniu zbiorczym.

Orzeszki i chrupki

Styropianowy granulat do wypełniania paczek, po angielsku znany jako packing peanuts, był powszechnie używany do wypełniania pustych przestrzeni wewnątrz paczki zanim nie uświadomiliśmy sobie, że jest chyba najbardziej szkodliwym dla środowiska sposobem wypełnienia przesyłki – styropian nie jest biodegradowalny, a małe lekkie wiórki łatwo wydostają się do środowiska. Na szczęście współcześnie istnieją ekologiczne alternatywy w postaci chrupków kukurydzianych lub ryżowych. Zaletą chrupków jest możliwość szczelnego wypełnienia przestrzeni o skomplikowanych kształtach. Nadają się więc dla sklepów internetowych, które sprzedają delikatny towar w różnych skomplikowanych kształtach i rozmiarach, a którym nie zależy na personalizacji.