Fulfillment
Kategorie:

Dlaczego prowadząc biznes, warto nawiązać współpracę z firmą kurierską?

Avatar
Opublikowane przez Klaudiusz Raczynski

Prowadzisz własny sklep internetowy? Zatem musisz zadbać o to, aby Twoi klienci nie musieli zbyt długo czekać na dostarczenie paczki! Nawiąż współpracę ze sprawdzoną firmą kurierską, która zaoferuje Ci usługi na preferencyjnych warunkach. Wybierz dla siebie odpowiednie modele dostawy, kierując się specyfiką przesyłanych paczek i indywidualnymi oczekiwaniami Twoich klientów. Przekonaj się, jak szybko zapewnisz im dobre usługi kuriera.

Dostawa paczki – czy wpływa na decyzje zakupowe klientów?

Czy wiesz, że brak preferowanej przez klienta formy dostarczenia przesyłki może wpłynąć na porzucenie przez niego koszyka? Co więcej, wiele osób decyduje się na skorzystanie z usług danego sklepu internetowego głównie ze względu na dostępność konkretnej opcji dostawy (często Klienci mają ulubione firmy albo po prostu sprawdzonego kuriera, który działa na ich obszarze). Jeśli zatem nie nawiążesz współpracy z firmą kurierską oferującą dostawę towaru na atrakcyjnych dla potencjalnego odbiorcy warunkach, może się to odbić na Twoim biznesie. Kupujący mogą przez to skorzystać z usług konkurencji.

Różne formy dostarczenia przesyłki kurierskiej

Nawiązując współpracę z profesjonalną firmą kurierską, zwróć uwagę na różne sposoby doręczania przesyłek. Klienci korzystają nie tylko z dostawy na adres zamieszkania, ale także z możliwości odebrania paczki w punkcie odbioru, w tym także z opcji wysłania paczki do Paczkomatu. Na uwagę zasługuje również wysyłanie przesyłek za pobraniem – konsumenci chętnie korzystają z tego rozwiązania, gdy nie darzą zbyt dużym zaufaniem danego sklepu lub towar jest zbyt cenny.

Współpraca z firmą kurierską – gwarancja szybkiego doręczenia zamówień

Rozkręcasz biznes w branży e-commerce? Jeśli tak, koniecznie wybierz efektywny i szybki sposób dostarczania przesyłek do klientów. Czy wiesz, że dla potencjalnego konsumenta szybko zrealizowane zamówienie jest priorytetem? Wszystkim zależy, aby dostać paczkę już. Zatem, jeśli będziesz wysyłać pojedyncze przesyłki na poczcie, czas dostawy znacznie się wydłuży. O wiele lepszym rozwiązaniem jest opcja stałej współpracy z firmami kurierskimi. Profesjonalni przewoźnicy najczęściej doręczają przesyłki już na drugi dzień roboczy. Potencjalny klient błyskawicznie otrzymuje swoje zamówienie, co sprzyja budowaniu pozytywnych doświadczeń. W efekcie wzrasta prawdopodobieństwo, że konsument zdecyduje się na ponowne zrobienie zakupów w Twoim sklepie internetowym.

Kurier oferta dla firm

Rosnąca konkurencja wśród przewoźników sprawia, że z łatwością można znaleźć firmę kurierską, która zagwarantuje wysoką jakość usług, a wszystko to w atrakcyjnych cenach. Oczywiście nie należy kierować się tylko względami finansowymi. Najważniejsze jest, aby wybrać firmę o wieloletnim doświadczeniu, cieszącą się pozytywnymi opiniami klientów. Najwięksi giganci na rynku są w stanie zapewnić bardzo atrakcyjne warunki współpracy – zarówno dla małych sklepów internetowych, jak i dużych przedsiębiorstw.

W przypadku wysyłania większej ilości przesyłek można liczyć na dodatkowe obniżenie kosztów wysyłki. Warto podkreślić, że profesjonalne firmy kurierskie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych zleceniodawców – dzięki temu można liczyć na zakres usług skrojonych na miarę potrzeb danego biznesu.

Od czego zależą ceny usług firmy kurierskiej?

Finansowe warunki współpracy z kurierem są uzależnione od wielu czynników.

Miesięczna ilość zamówień

Na koszty dostarczania paczek wpływa przede wszystkim ilość miesięcznych zamówień. Bez wątpienia osoba, która dziennie ma 100 paczek może uzyskać lepszą wycenę niż osoba wysyłająca 5 paczek.

Wielkość paczek

Wycena jest również uzależniona od gabarytów przesyłek – w przypadku cięższych lub niestandardowych paczek musisz liczyć się z większymi wydatkami. Zapoznaj się zatem z regulaminem firm i sprawdź, jak wyglądają standardowe przesyłki, a za jakie będzie trzeba więcej zapłacić.

Godziny odbioru przesyłki

Szczegółowy zakres współpracy obejmuje nie tylko specyfikę zamówień, ale także godziny odbioru przesyłek. Wiele osób preferuje odbiory rano, a inni chcą, aby przed zamknięciem magazynu kurier przyjechał jeszcze raz. Ponadto inna cena będzie obowiązywała także w weekend.

Dodatkowe bonifikaty od firmy kurierskiej

Wiele firm kurierskich proponuje dodatkowe bonifikaty dla stałego klienta, na przykład w formie wykupienia abonamentu. Taka usługa jest dostępna w InPost i cieszy się dużą popularnością wśród osób, które dopiero rozkręcają swoją firmę i stawiają pierwsze kroki w e-commerce. Sprawdź sam, jak wiele możesz na tym zyskać!

Zróżnicowany zakres usług firm kurierskich

Każda firma kurierska specjalizuje się w nieco innych usługach. Przykładowo, nie wszyscy przewoźnicy realizują przesyłki poza granicami kraju lub dostarczają paczki o niestandardowych gabarytach. Przed podjęciem współpracy należy zatem upewnić się, czy zakres usług spełnia Twoje oczekiwania. Niektóre firmy realizują przesyłki paletowe, które są świetnym rozwiązaniem w przypadku wysyłania towaru o dużych gabarytach. Możesz również zdecydować się na zawarcie umowy na dostarczanie delikatnych produktów, z wykupionym ubezpieczeniem. To ciekawa opcja chociażby w przypadku sklepów internetowych specjalizujących się w dystrybucji szklanych wyrobów.

Outsourcing usług logistycznych

Sklepy internetowe coraz częściej korzystają nie tylko z usług kuriera, ale także ze wsparcia logistycznego wybranych przewoźników. Pod tym kątem warto zwrócić szczególną uwagę na aktualna ofertę InPostu. Ta popularna firma kurierska proponuje klientom opcję fulfillment. Na czym to polega? Otóż w ramach fulfillment otrzymuje się na kompleksowe usługi dedykowane wszystkim e-commerce. Korzystając z tego rozwiązania, klient ma szansę przekazać część swoich obowiązków przewoźnikowi. Warto wspomnieć chociażby o możliwości wynajęcia magazynu. To znaczna oszczędność pieniędzy i czasu. Sprawdzi się szczególnie w przypadku mniejszych i początkujących firm.

Kurier – umowa z firmą

W ramach współpracy kurier InPost może nie tylko dostarczać przesyłkę, ale także zajmie się jej zapakowaniem i nadaniem do kupującego. W efekcie właściciel sklepu internetowego nie musi martwić się takimi kwestiami, jak rozmiar paczek czy terminowe wysłanie danego zlecenia. Zaoszczędzony czas może za to przeznaczyć na przykład na działania promocyjne. Przewoźnik sam zadba o to, aby paczka dotarła do odbiorcy w szybkim czasie, co zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Reklamacje, darmowe zwroty i inne rozwiązania dla firm

Oprócz transportu przesyłek do klientów Twojego sklepu możesz skorzystać także z innych, dodatkowych rozwiązań, jakie proponuje wybrany przez Ciebie kurier – oferta dla firm jest bardzo szeroka i atrakcyjna. W ramach stałej współpracy możesz zamówić dostarczenie przesyłki z szybkim zwrotem na dogodnych warunkach. Dzięki tej opcji Twój potencjalny klient będzie mógł zwrócić paczkę do sklepu bez opłat za wysyłkę. Wystarczy, że zamówi kuriera, który w dogodnym terminie odbierze zwracane przesyłki kurierskie. W efekcie sam proces reklamacji stanie się znacznie prostszy, co na pewno zostanie docenione przez klienta zamawiającego paczkę właśnie w Twoim sklepie.

Podsumowanie

Nawiąż współpracę z renomowaną firmą kurierską i przenieś swój biznes online na jeszcze wyższy poziom. Przekonaj się, jak szybko zyskasz nowych klientów, jeśli wdrożysz sprawdzone rozwiązania proponowane przez Twojego przewoźnika. Odpowiednia firma kurierska to także zadowolenie obecnych klientów. Sprawdź sam!