Sklep online
Kategorie:

Czy wygląd e-sklepu ma wpływ na ilość składanych zamówień?

Avatar
Opublikowane przez Klaudiusz Raczynski

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie klientów? Zatem musisz zacząć od jednej podstawowej sprawy. O czym mowa? Przejrzysty interfejs, zdjęcia produktów czy dostosowanie do urządzeń mobilnych często są kluczem do tego, aby zwiększyć ruch na Twojej platformie sprzedażowej! Sprawdź, co musisz zrobić, by szybko odnieść sukces na rynku e-commerce!

Co musisz zrobić na początku? Poznaj konkurencję!

Zanim zaczniesz tworzyć swój własny sklep internetowy, poświęć nieco czasu na dokładne zapoznanie się z konkurencją. Odwiedź witryny, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów i pojawiają się jako pierwsze w wyszukiwarce www. Mogą być one świetną inspiracją do stworzenia konkretnych podkategorii, sektora z promowanymi produktami czy wykorzystania innych rozwiązań cenionych przez konsumentów.

Zwróć uwagę nie tylko na sam wygląd witryny konkurencyjnych e-sklepów, ale także zakres prowadzonych przez innych sprzedawców kampanii reklamowych. Przeglądaj platformy sprzedażowe jako potencjalny klient i zastanów się, z jakich powodów chciałbyś skorzystać z danej oferty. W ten sposób będziesz mógł zrobić listę tego, co będzie istotne na Twojej witrynie i co sprawi, że Twój sklep internetowy będzie się wyróżniać!

Zastanów się, czy Twój sklep internetowy jest mobile friendly?

Czy wiesz, że klienci często porzucają koszyki w sklepie internetowym, jeśli nie mogą swobodnie złożyć zamówienia za pomocą smartfona lub tableta? Koniecznie musisz zatem zadbać o to, aby strona sklepu internetowego była mobile friendly. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim chodzi o odpowiednie zoptymalizowanie strony e-sklepu. Dzięki temu zyskasz gwarancję, że będzie się ona dobrze wyświetlać również na różnych urządzeniach mobilnych. Tym samym potencjalny klient będzie mógł bez przeszkód przeglądać asortyment sklepu, na przykład za pomocą smartfona. A jak wiemy, wielu klientów uwielbia robić zakupy w e-sklepie za pośrednictwem telefonów lub tabletów.

Bardzo ważne także jest, aby zadbać o atrakcyjny wygląd wszystkich kategorii oraz poprawne wyświetlanie się formularza zamówienia. W przeciwnym wypadku klient może zrezygnować z zakupu i skorzystać z konkurencyjnych ofert. A tego przecież nie chcesz!

Jak kolory wpływają na odbiór sklepu internetowego?

Atrakcyjny sklep internetowy powinien już w kilka sekund przyciągać uwagę nowych klientów. W tym zakresie bardzo ważną kwestią jest kolorystyka. Wybór odpowiednich tonacji dominujących w szacie graficznej nie powinien być przypadkowy. Przyjmuje się, że z punktu widzenia odbiorcy lepiej oceniane są witryny utrzymane w jasnych, spokojnych tonacjach. Jednak przede wszystkim należy je dopasować do tematyki biznesu. Jaka jest zatem psychologia kolorów? Sprawdźmy!

  • czerwony – przyjmuje się, że ta barwa symbolizuje miłość, energię, waleczność, prędkość,
  • żółty – to nic innego jak radość, optymizm,
  • zielony – idealne gdy chcemy wskazać na poczucie bezpieczeństwa, rozwój, wiarygodność,
  • niebieski – kolor ten symbolizuje pewność, stabilność, zdrowie.

Pamiętaj także, że należy unikać wielobarwnych projektów, które rozpraszają konsumenta i mogą zniechęcić do dokonania zakupu.

Kolory dopasowane do asortymentu

W dobrze zaprojektowanym e -sklepie kolorystyka powinna w pewien sposób kojarzyć się z oferowanym asortymentem. Jak to wygląda w praktyce? Przykładowo, jeśli działasz w branży e-commerce jako sprzedawca kawy lub czekolady, witryna może być utrzymana w tonacjach brązu. Jeśli z kolei zajmujesz się dystrybucją ekologicznych soków i jarzyn lub działasz w branży ogrodniczej, postaw na zieleń. Warto również zainspirować się z podstawowymi zasadami dotyczącymi wpływu kolorów na zakup produktu przez konsumenta. Przykładowo, w branży gastronomicznej świetnie sprawdza się kolor pomarańczowy, który pobudza apetyt.

UX w sklepie internetowym

Każda platforma sprzedażowa powinna być projektowana w duchu UX, czyli User Experience. Co dokładnie kryje się pod tym sformułowaniem? Jako sprzedawca musisz zadbać o to, aby na stronie sklepu każdy element był dokładnie przemyślany. Twój potencjalny klient powinien bez problemu zamówić dany produkt. Poszczególne kategorie sklepu muszą być łatwo dostępne – tak, aby konsument szybko przeniósł się na interesującą go grupę asortymentu.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu na rynku szerokiego e-commerce jest stworzenie witryny atrakcyjnej i jednocześnie intuicyjnej w obsłudze. Musisz zadbać o odpowiednie rozmieszczenie kluczowych elementów sklepu, takich jak wyszukiwarka, dzięki której klient błyskawicznie znajdzie to, czego potrzebuje. UX wiąże się z budowaniem pozytywnych doświadczeń użytkowników. Nie możesz o tym zapomnieć!

UX a proces składania zamówienia

Jak skłonić klienta do złożenia zamówienia w sklepie internetowym? Również w tym zakresie bardzo ważną kwestią jest wdrożenie rozwiązań UX. Przede wszystkim sam formularz zamówienia powinien być intuicyjny, a jego wypełnienie nie może zajmować dużo czasu. Potencjalny klient nie powinien mieć problemu ze znalezieniem odpowiednich rubryk do wypełnienia. Istotna jest też szata graficzna sklepu – kluczowe elementy muszą być wyraźnie oznaczone.

Karta produktu w sklepie internetowym

Poszczególne produkty dostępne na stronie internetowej sklepu muszą być dokładnie opisane, ale nawet najbardziej szczegółowy opis nie wystarczy. Pamiętaj, że klient wzrokowo ocenia atrakcyjność asortymentu, dlatego podstawą jest dołączenie zdjęć sprzedawanych przedmiotów. Fotografie słabej jakości czy lakoniczna treść bez wypunktowań, mogą sprawić, że konsument będzie wolał skorzystać z oferty innego sklepu internetowego.

Jak zatem powinna wyglądać atrakcyjna karta produktu? Musi być ona przede wszystkim czytelna. Potencjalny klient powinien szybko znaleźć kluczowe informacje dotyczące właściwości danego przedmiotu. Pamiętaj, że efektywność prowadzenia sprzedaży zależy także od dokładnych oznaczeń związanych z finalizacją transakcji. Co za tym idzie, konsument nie może długo szukać przycisku akceptującego zakup – aktywny komunikat „dodaj do koszyka” musi być czytelny. Oczywiście istotne są również oznaczenia cenowe. Nierzadko klienci rezygnują z realizacji zamówienia, jeśli nie widzą od razu, jaka jest cena danego produktu.

E-sklep – pamiętaj o zdjęciach produktowych

Zdjęcia oferowanych przez Ciebie produktów mają kluczowy wpływ na atrakcyjny wygląd sklepu internetowego. Nie możesz wstawiać niewyraźnych fotografii lub takich, które nie pozwalają dokładnie przyjrzeć się sprzedawanym przedmiotom. Warto też zapewnić klientom opcję powiększenia zdjęć, aby mogli jeszcze lepiej zobaczyć szczegóły produktów. Jeśli sprzedajesz odzież, pomyśl nad wstawieniem materiałów wideo, które zaprezentują, jak poszczególne ubrania prezentują się na modelach.

E-merchandising – co musisz wiedzieć?

Jako właściciel sklepu internetowego musisz dokładnie opracować swoje działania marketingowe. Od zastosowanych przez Ciebie rozwiązań może zależeć wzrost sprzedaży konkretnych produktów. Jak stworzyć własny sklep internetowy z uwzględnieniem zasad e-merchandisingu? Przede wszystkim musisz zastanowić się, co będzie znajdować się na stronie głównej. Możesz na niej umieścić produkty cieszące się obecnie największą popularnością lub takie, których masz bardzo dużo w magazynie. Już sama strona główna może sprawić, że klient zdecyduje się na złożenie zamówienia, umieszczając w koszyku promowane przez Ciebie produkty.

Dostosuj ofertę do sytuacji na rynku

Proponowany w Twoim e-sklepie asortyment powinien być dopasowany do aktualnych potrzeb klienta. Jeśli sprzedajesz na przykład produkty sezonowe, koniecznie je wyróżnij na stronie głównej w momencie zwiększonego zapotrzebowania. Wtedy z pewnością oferta przyciągnie więcej osób. Klienci nie będą musieli przeklikać wiele stron, aby znaleźć ulubiony produkt.

Wyróżnij się na tle konkurencji

Ponadto staraj się śledzić ruchy konkurencji. Jeżeli w innych sklepach konkretne produkty są sprzedawane w wyższych cenach, przyciągnij uwagę konsumentów swoją ofertą i wystaw na pierwszy plan atrakcyjne promocje. Pokaż, dlaczego Twoja oferta jest lepsza od konkurencji! Pamiętaj także, aby Klienci mogli dobrze poznać proponowane produkty. Jeśli wyróżniasz dany asortyment, to nie zapomnij o odpowiednich zdjęciach i ich opisaniu. Kupujący lubią wiedzieć, co zamawiają.

Podsumowanie

Zastanawiasz się, jak rozkręcić sklep internetowy? Zadbaj o jego atrakcyjny wygląd, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Pamiętaj, że na pozytywny odbiór sklepu przez konsumenta wpływa wiele czynników, takich jak dokładne opisy i czytelne zdjęcia produktów, intuicyjna obsługa, estetyczna kolorystyka czy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Zastosuj jak najwięcej rozwiązań z zakresu UX, aby Twój e-biznes szybko zaczął przynosić pierwsze zyski.